İslam dini mülkiyet hakkını sadece yetişkinlere değil çocuklara hatta daha doğmamış cenine dahi vermiştir. Ancak şu var ki çocuğun malını velisi koruyup gözetir ve maslahata uygun şekilde kullanır.
Söz konusu mülkiyet miras yoluyla olabileceği gibi vasiyet veya vakıf gibi sebeplerle de meydana gelebilir.
Zekâtla ilgili hususa gelince; Şafiî mezhebine göre zekâtın farz olma şartları arasında akıl baliğ olmak yoktur.
Hanefilere göre ise diğer ibadetlerde aranan teklif şartı zekât için de geçerlidir. Ceninle ilgili meseleyi miras üzerinden ele alırsak; kadının hamile olduğu anlaşıldıktan sonra karnındaki çocuğun erkek olduğu varsayılarak pay ona göre ayırılır.
Doğana kadarki süre için yıl başlamaz. Doğduktan sonra malın üzerinden bir yıl geçerse zekât o zaman verilir. Çocuk anne karnında ölürse mal diğer varislere intikal eder ve bu süre zarfı için zekât verilmez. Son olarak, kadının hamile olmadığı ortaya çıkarsa cenin için ayrılan payın zekâtı varisler tarafından verilmelidir (Tirmisî, Hâşiye, V, 15).